Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 26 martie 2011

SECRETUL TRĂIRII LĂUNTRICE

  

   


       Secretul trairii launtrice , ori chemarea nevazutului in stari vizibile , este frumos infatisat in povestea lui Isac binecuvantandu-si pe cel de-al doilea fiu, Iacov, din credinta, bazata exclusiv pe simtire, ca isi binecuvanta pe cel dintai fiu, pe Isav(Facerea 27,1-35).Se consemneaza ca Isac, deja batran si orb, simtind ca i se apropia sfarsitul si dorind sa-i dea binecuvantare celui dintai nascut al sau,Isav, inainte de a muri, il trimite pe Isav sa-i aduca vanat dulce, fagaduindu-i ca la intoarcere, acesta va primi binecuvantarea tatalui sau.
     Dar Iacov, cel care dorea dreptul de intai nascut, sau dreptul de a se naste prin binecuvantarea tatalui sau, aude povestea cu vantul si fagaduinta pe care i-o facuse tatal lui fratelui sau Isav. Si pe cand Isav era la vanatoare, Iacov ucide doi iezi din turma tatalui sau si se infasoara cu pieile acestora.
      Punandu-si pieile pe trupul lui lipsit de par pentru a lasa impresia ca era de fapt fratele sau cel paros si aspru Isav, Iacov aduce iezii gatiti orbului sau tata Isac. Si Isac, depinzand numai de simtul sau tactil, il confunda pe cel de-al doilea sau fiu Iacov cu cel dintai nascut si osteste binecuvantarea . Intors de la vanatoare ,Isav afla ca fratele sau cel cu pielea fina , Iacov,i-a luat locul , asa ca cere tatalui sau dreptate, dar Isac raspunde si spune,  ,,A venit fratele tau cu inselaciune si a luat binecuvantarea ta (27.35). Iata, stapan l-am facut peste tine si pe toti fratii lui i-am facut lui robi,,(27.37).

    O minima decenta ar trebui sa spuna omului ca aceasta poveste nu poate fi luata literal. Trebuie sa fie un mesaj adresat omului ascuns pe undeva in aceasta fapta perfida si vrednica de dispret a lui Iacov! Mesajul ascuns si formula succesului ce au fost ingropate in aceasta poveste s-au dezvaluit scriitorului ei in felul urmator. Isac,, tatal cel orb,este constiinta ta, constiinta ta de a fi.

   Isav, fiul cel paros,este  lumea ta concreta actuala- dur, aspru perceputa/  momentul actual, mediul actual, conceptia ta de sine actuala/  pe scurt, lumea pe care o stii prin intermediul simturilor tale obiective.

  Iacov, flacaul cu pielea fina,al doilea fiu, este dorinta ori starea ta subiectiva . o idee inca neintrupata, o stare subiectiva care este perceputa si simtita dar nu este cunoscuta sau vazuta obiectiv, concret,  un punct in timp si spatiu separat de cel actual. Pe scurt, Iacov este obiectivul tau definit, precis. Iacov cel neted la atingere,  sau starea subiectiva ce cauta intrupare sau dreptul din nastere/  atunci cand e atins sau binecuvantat cum trebuie de catre tatal sau (cand e simtit constient si stabilit ca real), devine concret/ si facand asta, il inlocuieste pe Isav cel paros, sau fosta stare concreta. Doua lucruri nu pot ocupa un loc dat intr-unul si acelasi timp, deci facandu-se vizibil nevazutul, fosta stare vizibila dispare.

     Constienta ta este cauza lumii tale. Starea constienta in care te mentii determina felul lumii in care traiesti.Conceptul tau actual despre tine este acum concretizat drept mediu al tau, iar aceasta stare este simbolizata prin Isav, cel perceput ca aspru, primul fiu. Ceea ce ai vrea sa fii sau sa ai este simbolizat prin cel de-al doilea fiu,Iacov, cel fin la atingere, care nu este inca vazut dar este simtit subiectiv si isi va inlocui fratele, pe Isav, lumea ta actuala, daca va fi atins asa cum trebuie.

     Tine minte mereu in minte faptul ca Isac , tatal acestor doi fii , sau stari, este orb. El nu-si vede fiul cel cu pielea fina ,Iacov, el numai il simte. Si prin aceasta simtire el chiar crede ca Iacov, cel subiectiv, este Isav, cel adevarat, concret. Tu nu-ti vezi dorinta obiectiv ,  tu o simti pur si simplu (o traiesti launtric) subiectiv. Nu bajbai pe-afara , prin spatiu, dupa o stare dorita. Precum Isac, stai neclintit si-ti trimiti cel dintai fiu la vanatoare luandu-ti atentia dinspre lumea ta concreta. Apoi, in absenta celui dintai fiu al tau, Isav, iti inviti starea dorita, pe cel de-al doilea fiu, Iacov, sa se apropie ca sa-l simti, sa-l atingi.  ,,Apropie-te sa te pipai, fiul meu,,(27.21).  Mai intai esti constient de ea in mediul tau imediat, apoi o tragi tot mai proape, pana ce o simti si o traiesti launtric incat iti devine reala si fireasca.

,, Daca doi dintre voi se vor invoi pe pamant in privinta unui lucru pe care il vor cere, se va da lor de catre Tatal Meu, Care este in ceruri,, (Matei 18.19) . Cei doi se invoiesc prin intermediul simtului, iar invoiala se concretizeaza, devine reala. Cei doi care se invoiesc sunt Isac si Iacov - tu  si ceea ce doresti , iar invoiala se face exclusiv prin intermediul simtirii. Isav simbolizeaza lumea ta concreta actuala, fie una placuta sau nu. Iacov simbolizeaza orice si fiecare dorinta a inimii tale. Isac simbolizeaza adevaratul tau sine - cu ochii inchisi la lumea ta actuala - simtind, traind launtric faptul ca esti sau ca ai ceea ce doresti sa fii sau sa ai. Secretul lui Isac - starea trairii interioare - este pur si simplu actul de separare mentala a ceea ce simti efectiv (starea ta fizica actuala) de ceea ce simti interior (ceea ce ai vrea sa fii). Cu simturile obiectiv inchise ermetic, Isac a facut - si tu poti face exact acelasi lucru - ca ceea ce a simtit interior (starea subiectiva) sa-i para real, sau cunoscut in exterior, caci credinta este cunoastere.

   Neville Goddard - ,, Libertate pentru toti ,,   
                                                         

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu